Tuesday 5 June 2012

Kisah Birthday Aku

gambar hiasan


Salam 1 Malaysia buat semua pembaca setia ezzy ben [dot] com...terima kasih aku ucapkan kepada semua para pembaca yang sudi melawat dan membaca entri yang ade kat blog niey...beribuan terima kasih juga kepada follower aku yang sudi follow blog yang x seberapa niey...hehehe...

Hari niey aku nak st0ry mory satu kejadian yang menimpa aku petang semalam...citer nya cam niey ketika aku sedang nyenyak tid0 kira-kira jam 2.30 petang...aku telah dikejutkan dengan panggilan talifon daripada si dia...(siapakah si dia itu)???hehe...si dia itu aku x boleh nak mention nama die takut2 kantoi pape...tapi si dia itu merupakan orang yang sangat2 rapat n penting jugak lar dalam hidup aku niey...hehehe...

melalut lar pulak aku niey...hehe...0k2 kita sambung citer tadi...so lepas aku tersedar daripada tido tu aku terus bukak lappy untuk pasang lagu n masuk tandas untuk mandi time tu aku ignore jew handphone tu...hehe...bab kate orang tunaikan yang wajib dulu...sesudah selesai aku tunaikan semua kewajipan tu...aku terus ngadap lappy...baru jew aku l0gin fb handphone aku berbunyi lagi buat kali ke berapa entah n panggilan tu x laen x bukan daripada si dia...

Aku : hel0...ade ape???
Si dia : awak???wat ape tu???tolong datang kat tempat saya sekarang boleh???
Aku : tempat awak???mana???kenape???
Si dia : kat bandar *******...ade masalah besar niey...
Aku : tengok lar dulu mcm mana...(mood : malas nak melayan)

Lepas tu aku matikan talian dan sambung On9 balik...lebih kurang dalam 10 minit aku On9,,,si dia call aku lagi...

Si dia : helo awak...macam mana???boleh ke tak niey???
Aku : erm...entah lar awak...saya x pasti...
Si dia : awak???plis datang sini...saya ade masalah besar niey (so time tu si dia citer lar pasal masalah die tu)...pliss datang kat sini
sekarang...
Aku : yela2 (dalam keadaan malas)...

So aku dengan cepat2 capai kunci kereta n menuju ke tempat si dia...Sesampai nya kat bandar ******* ,,,aku terus mesej kat si dia tanya kat area mana??? s0 si die pun balas yang die ade kat KFC...so aku dengan susah payah nya cari lar KFC tu,,,da lar aku x biase dengan jalan2 kat bandar ******* ...tapi nasib baek aku jumpa jugak bangunan KFC tu...sampai jew kat depan bangunan KFC tu aku mesej lar kat si dia suruh datang kat keta aku...si dia balas suruh aku masuk kat dalam KFC n naek kat aras dua...

Then,,,aku dengan susah payah nya mencari parking kat area tu...nasib baek lar ada parking...itu pun beberapa kali aku keliling bangunan KFC tu...Selesai jew aku parking keta...aku terus menuju ker bangunan KFC n masuk ke dalam KFC...time tu macam ramai lar jugak pelanggan2 KFC yang dok makan kat situ...da lar time aku naek tangga tu ade sorang staff KFC asyik dok tengok2 aku jew...laen macam pulak tu...haish...ingat aku niey nak mencuri???nak merompak???aduhai staff KFC niey pun satu hal...mentang2 lar time tu aku x berpakaian kemas n nampak x terurus...

Bila sampai jew kat aras dua KFC tu aku terus mencari-cari wajah si dia...tapi aku langsung x kelihatan wajah si dia...then tiba2 si dia call aku...(dalam fikiran aku : nasib baek si dia call kalau tak malu jugak aku masuk2 cari orang tapi tak jumpa)...da lar ramai jew orang kat depan aku tu yang dok tengok2 kat aku...berbalik cerita si dia call aku...

Aku : helo...awak kat mana tu???
Si dia : kat tempat tersembunyi...awak cari lar...
Aku : malas lar saya nak cari...(maen2 lar pulak si dia niey...kata ada masalah besar)

Sedang aku bercakap dengan si dia melalui handphone tu...ada lar sekumpulan minah2 yang dok tunjuk2 ke arah si dia (macam tau2 jew)...kalau first2 masuk memang x nampak sebab terlindung dengan dinding bangunan...So aku jalan lar kedepan sikit...last2 nampak jugak si dia tu dok sorang2...sebelah table si dia tu table sekumpulan minah2 tadi tu...patot lar cam tau2 jew...

Then,,, si dia tersenyum jew kat aku n suruh aku duduk...aku tengok kat atas meja tu penuh dengan makanan...ade ker patut si dia suruh aku habiskan semua makanan tu...da lar banyak...dengan burger+ayam+chezzy wedges+air pepsi yang xde ais...hehehe...padahal si dia da tau aku niey memang x makan kalau time2 tu...aku tanya lar apa masalah???ada ker patut die boleh gelak bila aku tanya mcm tu...aku punya lar risau pikir pasal dia tapi boleh jew dia maen2...si dia cakap nanti dia akan cerita masalah dia time nak balik...

Lepas tu aku ajak lar si dia balik dengan aku...si dia menyuruh aku habiskan makanan tu dulu sebelum balik...aku cakap lar aku x nak makan n suruh bungkus jew makanan tu...so si dia suruh aku pegi ambik plastik kat bawah...aku dengan rela hati pergi lar mintak plastik kat kaunter...Bila aku kembali jew kat table si dia tu ada cake kat atas meja...Aku cam blurr jugak lar sebab aku xde terfikir pun lagi pasal birthday aku...mana tak nya tarikh birthday aku 06 Jun tapi si dia celebrate 05 Jun...

Aku cakap lar kat si dia yang aku x terima semua niey sebab tarikh belum 06 Jun...Si dia pun explain lar kat aku yang dia sebenarnya sengaja nak buat 05 Jun sebab kalau si dia buat semua niey betol2 ngan tarikh birthday aku pastinya aku boleh agak apa yang akan berlaku n disebabkan itu jugak aku susah untuk jumpa si dia tambah2 lagi kat bandar *******...Si dia sempat mintak maaf kat aku sebab menipu aku pasal si dia ada masalah besar...sebelum pulang si dia suruh potong cake tu dulu sebab si dia nak sangat tengok aku potong kek tu(potong jew pun tapi x makan)...

Dalam perjalanan balik aku terfikir alangkah gembira nya aku hari niey sebab si dia sanggup buat semua niey untuk aku...terharu lar jugak even bagi aku cam janggal sikit...yang si dia pulak x habis2 dok pandang aku driving...pabila hampir sampai jew kat kawasan rumah si dia...si dia sempat beri dua hadiah istimewa untuk aku...hadiah apa???adalah...rahsia...

Happy lar jugak sebab ada orang sudi celebrate birthday aku sebelum tarikh birthday aku yang betol...belum pernah orang yang celebrate birthday aku sebelum tarikh 06 Jun kalau yang lepas daripada 06 Jun tu ada lar...Salah satu hadiah yang si dia bagi kat aku tu yang mengandungi pesanan supaya aku lawat blog si dia tepat pukul 12 malam nanti...hehehe...blogger jugak yer si dia itu...nak tau pandai2 lar korang cari sendiri...

Cerita niey pasal orang wish birthday kat aku...Tepat jew pukul 12 mlm aku telah di serang oleh wish2 birthday daripada kenalan,kwn2,family2 aku...kebetulan time tu aku keluar lepak2 dengan member aku...so aku sekadar dapat baca orang yang send wish kat no phone aku jew lar time tu...wish pertama kat dalam mesej adalah si dia...si dia jugak...lepas tu ramai jugak lar yang mesej aku untuk wish birthday...hampir penuh inbox phone aku...biasa lar aku pakai phone murah jew...

Sesampai jew aku kat rumah...lepas aku login jew fb...aku tengok penuh dengan notification pasal orang post kat wall aku...time tu aku kira lebih kurang 40 orang yang post wish birthday kat wall...aku bukan nak menunjuk atau ape2 just nak citer pasal orang yang wish birthday kat aku tahun niey jew...Orang pertama yang conteng wall fb aku adalah cik Pauh Mangga...budak tu post kat wall aku tepat2 pukul 12.01 a.m...tapi memang aku terkejut jugak lar dengan orang yang wish birthday aku kat wall fb tu...sebelum niey x ada sorang pun yang wish birthday kat fb aku kalau ada pun yang da kenal aku kat luar ataupun yang tau banyak pasal aku...hehehe...yela memang lar sebelum niey langsung x ada @ jarang yang wish birthday kat fb aku sebab segala information pasal aku telah di private kan untuk aku sahaja...

Perhhh...cam boring jew entri aku kali niey...mentang2 lar birthday aku...Da lar citer pasal aku dengan si dia jew...maaf lar pada semua pembaca sebab entri kali niey entah pape sikit...aku main bantai jew taip niey...almaklum lar first time aku cerita pasal diri aku kat blog niey...mohon ampun dan maaf jika ade ape2 yang tersalah n tersilap...

p/s : ayat dan bahasa yang digunakan oleh aku ini di ulas menggunakan kepala lutut...so kalau x faham buat2 faham aje lar...kalau rasa boring x payah baca...